20 ideja za kreiranje objava na društvenim mrežama

20 ideja za kreiranje objava na društvenim mrežama

Već smo pominjali da je posedovanje poslovnih profila i stranica na društvenim mrežama veoma korisno za širenje svesti potrošača o vašem brendu, kao i za poboljšanje SEO optimizacije. Samo njihovo kreiranje nije zahtevan zadatak i ne razlikuje se mnogo od otvaranja ličnog profila.

Ono što je pravi poduhvat je održavanje tih profila. Da biste stvarno ostvarili pun potencijal koji društvene mreže pružaju, morate kontinuirano biti aktivni i nepredvidivi.

Lako je reći, ali je teško to i ostvariti. Pogotovo kada posle nekog vremena ostanete bez ideja, pa počnete da se ponavljate. To se može negativno odraziti na broj pratilaca, komentara i uopšte bilo kakvih aktivnosti na vašem profilu. Dosadićete publici, a to je nešto što vam nikako ne ide u prilog.

Mi smo vam pripremili listu ideja kojima se možete poslužiti sledeći put kad stavite prst na čelo, pitajući se “Šta sad?”. Prođite u takvoj situaciji ovaj tekst, nešto će sigurno biti od koristi.

Vizuelni sadržaj

1. Citati – koristeći dobar i čitak font na jednobojnoj pozadini ili nekoj odgovarajućoj fotografiji, možete sami napraviti interesantne citate. Istina, trebalo bi da posedujete malo smisla za dizajniranje, što je individualno, ali, ako niste sigurni, pogledajte kako su to drugi uradili da biste stekli predstavu kako to treba da izgleda.

2. Mim (eng. meme) – kreirajte zanimljiv sadržaj tako što ćete iskoristiti sliku nečega što je izuzetno popularno, dodajući adekvatan, šaljiv tekst uz to. Takve objave su jako popularne i vaša publika će znati to da ceni.

3. Slike maca, kuca i beba – možda mislite da se šalimo. Ne, stvarno, ovakve sladunjave slike sa duhovitim komentarom imaju snažnu moć privlačenja pažnje. Nemojte koristiti takve objave stalno, ali s vremena na vreme možete raznežiti svoju publiku.

4. Motivacione poruke kroz fotografije – pokažite razumevanje za probleme na koje ljudi u vašem poslovanju nailaze. Poželjno je da ne koristite neke već viđene motivacione citate, već da to bude nešto što bi i vas dotaklo.

5. GIF-ovi – Svi ih vole, duhoviti su i brzo postaju sadržaj za dalje deljenje. Možete koristiti tuđe, a ako ste vešti, možete napraviti i svoje.

Obrazovni sadržaj

6. Saveti – uvek su dobrodošli, a i povoljno će uticati na građenje autoriteta u vašoj oblasti poslovanja.

7. Studije slučaja – ukoliko ste spremni da proniknete u suštinu neke tematike, dajući čitaocima detaljna objašnjenja o tome, onda su studije slučaja dobar izbor.

8. Blog postovi sa vašeg sajta – mogu to biti novi koje ste tek objavili, ili neki koji su pre izvesnog vremena ostavili dobar utisak i povod da ponovo budu objavljeni.

9. FAQ odgovori – Primetili ste da postoje pitanja koja vam često postavljaju? Pored kraćeg odgovora možete im dati i link do nekog detaljnijeg objašnjenja. Takva objava će pružiti odgovor onima koji su pitanje postavili, ali i nekima koje ta oblast inače interesuje.

10. Tutorijali – ukoliko predstavljate stručnjaka u svojoj oblasti, postavite detaljno objašnjenje kako se nešto može uraditi, korak po korak.

Interaktivni sadržaj

11. Postavljajte pitanja – postavite neko pitanje gde tražite od vaše publike mišljenje o poboljšanjima proizvoda, usluga ili neki sličan predlog. Stavićete im do znanja da vam je stalo do njihovog mišljenja, a ujedno možete produbiti interakciju komentarisanjem njihovih ideja.

12. Igre glasanja – podstaknite publiku da glasa za neki od ponuđenih proizvoda, ili bilo čega čime se bavite, a da može biti predmet glasanja. Podjednako je interesantna i igra “ovo ili ono” kada publici namećete da mogu da biraju samo između dve opcije.

13. Testovi znanja – ljudi vole da se uključuju u ovakve objave jer im imponuje da demonstriraju koliko su pametni, načitani i slično. Ovakvi testovi mogu uključivati i nagradu.

14. Screenshot nekog zanimljivog razgovora sa pratiocem – Naravno, za to vam prvo treba dozvola osobe sa kojom ste komunicirali. Ukoliko je dobijete, možete objaviti konverzaciju koja vam se čini interesantnom.

15. Objavljivanje tuđih postova – Tuđi postovi najčešće se postavljaju uz dodavanje nekog svog mišljenja o tome, i pozivanjem ljudi da pogledaju i prokomentarišu.

Sadržaj kojim pokazujete ljudsku stranu svoje firme

16. Tipičan dan nekog od kolega – Potrudite se da to bude duhovit tekst koji opisuje svakodnevicu u vašoj firmi, ali uvek iz perspektive nekog od vaših saradnika.

17. Slike radnog stola – Neobično, ali ljudima su interesantne fotografije koje prikazuju vaše radno okruženje, naročito nakon dana koji je bio prepun posla.

18. Timske fotografije – bilo da ste nešto važno uradili na poslu, ili ste sa svojim saradnicima izašli u restoran, ukoliko to fotografišete, eto još jedne dobre objave za društvene mreže.

19. Slike firme iz ranijih godina – Ukoliko vaša firma nije isuviše mlada da bi imala takve slike, možete napraviti retrospektivu, prisećajući se početaka.

20. Aktuelnosti u firmi – Možda ste zaposlili novog radnika, otvorili konkurs za novo radno mesto ili se vaša firma proširila na druge gradove. Sve to može biti sadržaj koji će produbiti bliskost između firme i publike, dajući pratiocima mogućnost da se poistovete sa vama.

Više o marketingu na društvenim mrežama govoriće vam stručnjak iz ove oblasti, jedan od predavača na IT konferenciji Jagodrom, Petar Vasić. Registrujte se na www.jagodrom.rs