Native advertising – budućnost digitalnog oglašavanja

Native advertising – budućnost digitalnog oglašavanja

Svojevremeno je bila veoma popularna emisija “Kefalice” u kojoj su deci postavljali pitanja vezana za razne društvene pojmove i pojave. Odgovori koje su deca davala su bili urnebesni. Ukoliko se dobro sećam, jedno od pitanja je bilo: “Šta su reklame?”, a dečje obrazloženje je bilo da reklame služe da neko ode do wc-a ili da se glumci odmore.

Možda jeste smešno i brutalno banalno, ali nije uopšte daleko od istine. Reklame koje nas prekidaju u nečemu čime smo zaokupili pažnju više nas iritiraju, nego što nas zaintrigiraju. Pomislite, koliko ste samo puta i sami za vreme reklama na TV-u promenili kanal ili otišli da nešto uradite (da, i to što su deca navela)? A koliko se tek “obradujete” kad vam iskoči baner koji uopšte niste očekivali pri otvaranju nekog sajta?

Sve to govori u prilog činjenici da ovi oblici oglašavanja odlaze polako u istoriju, smatrajući se prevaziđenim. Ne služe više svojoj svrsi, jer su se ljudi prezasitili takvog vida reklame. Tako je i došlo do preokreta u digitalnom oglašavanju, što je rezultiralo pojavom takozvanog native marketinga.

Za sve koji se dosad nisu sreli sa ovim terminom, native marketing ili native advertising bukvalno se prevodi kao “prirodni” marketing, a smatra se da je to svako oglašavanje koje se prilagođava digitalnom mediju na kom se pojavljuje. Da bismo vam bolje objasnili, najbolje će biti da to ilustrujemo primerom. Verovatno nailazite na promotivne objave na društvenim mrežama, koje svojom formom i sadržajem podsećaju na sve ostale objave koje vam se pojavljuju u Feed-u. Takvi sadržaji nisu nametljivi, ne zahtevaju ništa od vas, ne oduzimaju vreme niti odskaču od onoga što ste prvenstveno tražili na platformi koju posećujete.

Da biste na ovaj način dopreli do svesti potrošača, morate da im pružite relevantan sadržaj, ispričan njihovim jezikom. Pritom to ne mora biti samo tekst. Možete se poslužiti slikom, videom, audio snimkom, gif-ovima, šta god da odgovara formatu gde će se reklama naći. Bitno je da sve to korespondira sa sadržajem koji je već tražen, pa samim tim ne stvara odbojnost.

Kod društvenih mreža situacija je poprilično jednostavna po pitanju ovakvog reklamiranja. Sa druge strane, na sajtovima je cela priča malo komplikovanija, jer treba naći odgovarajuću formu koja će se prilagoditi postojećem sadržaju, a istovremeno preneti željenu poruku. Tako su nastali i takozvani advertoriali, koji predstavljaju nešto između editorijala i oglasa.

Iako je native marketing budućnost digitalnog marketinga u svakom pogledu, i dalje je sve ovo o čemu smo govorili teorijski mnogo jednostavnije nego što je lako primeniti to isto u praksi. Zato stare metode i dalje ne izumiru, jer je za primenu native marketinga potrebno dosta vremena i proučavanja.

Nešto više o native advertising-u i njegovoj primeni može vam reći i Branimir Cigale, stručnjak za integrisani internet marketing, u svom predavanju na IT konferenciji Jagodrom. Registrujte se na www.jagodrom.rs