Nusret Nuhanović: Ne znam zašto mislite da reglaža trapa nije naročito inspirativna!

Nusret Nuhanović: Ne znam zašto mislite da reglaža trapa nije naročito inspirativna!

U susret konferenciji Jagodrom razgovarali smo sa vlasnikom autoservisa “Meda”, Nusretom Nuhanovićem, aktivnim korisnikom društvenih mreža u poslovne svrhe, što ga je ujedno i kvalifikovalo za mesto predavača na predstojećoj IT konferenciji.

Nusret je sa nama podelio priču o tome kako je sve počelo, kako su ljudi reagovali na njihovo pojavljivanje na društvenim mrežama i koliko im je to pomoglo da postanu bliski sa svojom ciljnom grupom.

U kom trenutku ste shvatili da su društvene mreže važne u Vašem poslu?

Društvene mreže su krenule da polako utiču na poslovanje mog servisa od onog trenutka kada su ljudi sa društvenih mreža počeli da dolaze kod nas. Faktički, početkom 2013. godine je došla prva klijentkinja.

Da li ste imali prethodno iskustvo na društvenim mrežama, najpre Facebook-u, i da li ste znali kako to funkcioniše?

Facebook nije prva društvena mreža na kojoj se pojavio Autoservis “Meda”. Prvo smo se pojavili na Twitteru, a tek kasnije na Facebook-u.

Koliko često Vas ljudi pitaju za savete?

Često nas na društvenim mrežama pitaju za određene savete vezane za automobile i naravno, delimo naše iskustvo svima koji postave pitanje. Ali, da li je realno da odgovorimo, a da automobil nismo ni videli ni pregledali?

Imate li neku anegdotu da je upravo Vaš savet koji ste podelili na društvenim mrežama, pomogao ljudima u nevolji?

Jedna od anegdota jeste da smo na Twitteru dobili pitanje iz Novog Sada kako da se reši problem na automobilu sa sistemom za kočenje. Gde god je otišao na tehnički pregled, nisu ga pustili da prođe, jer su mu propale zadnje pločice i diskovi, a u pitanju je Citroen Xantia. Znali smo odmah da ljudi na tehničkom pregledu nemaju informaciju da na tom automobilu ručna kočnica hvata na prednjim točkovima, a ne na zadnjim, kao kod drugih vozila. Kada smo to objasnili našem drugaru sa Twitter-a, otišao je na tehnički pregled i na svoj način ih naučio pameti, odnosno znanju.

U kojoj meri se oglašavanje na društvenim mrežama odrazilo na obim Vašeg posla?

Vreme i naš odnos prema klijentima sa društvenih mreža uticali su na broj korisnika i samim tim se osetio uticaj na naše poslovanje. Naravno, to nije obim koji donosi posao iz offline poslovanja, ali je svake godine procenat sve veći.

Mnogo je ljudi prisutno na društvenim mrežama, pa nas interesuje koliko je važno izgraditi blizak i prijateljski odnos sa svojom ciljnom grupom? Da li oni očekuju da budete otvoreni za savete i pitanja? Trudite li se da redovno odgovarate na njihova pitanja?

Korisnici društvenih mreža stvaraju svoj krug poverenja koji je stalno na nekoj vrsti testiranja. Kada prođete sve testove i kada shvate da ste vi njihovi, i da su oni vaši, tada je uspostavljen jedan specifičan odnos koji nikako ne smete izneveriti. Postajete deo prijatelja, poznanika, nešto slično porodici. Veoma brzo, efikasno dajemo osnovne odgovore na pitanja koja dobijamo. Naravno, nekada to i ne uspemo zbog našeg obima posla, ali na Facebook-u nam piše da smo “very responsive”.

Koliko je bitno uneti dozu kreativnosti na društvenim mrežama, s obzirom da reglaža trapa nije nešto naročito inspirativno?

Ne znam zašto mislite da reglaža trapa nije naročito inspirativna, ali naše iskustvo i znanje nam daje prostora za maštu. Za sve na ovom svetu, koliko god da je atraktivno ili manje atraktivno, potreban je trud i rad, a mašta se uvek rađa.

Osim Facebook-a, aktivni ste i na ostalim društvenim mrežama, kao što su Instagram i Twitter. Recite nam, koliko posvetite vremena kreiranju sadržaja, s obzirom da su pravila drugačija na pomenutim mrežama?

Svaka društvena mreža ima neke svoje alate, a oni nam pomažu da vreme koje provodimo na mrežama skratimo i da nama bude malo lakše. Otprilike, u toku dana, jedan do dva sata je vreme koje sveukupno posvetimo mrežama, vezano za naše poslovanje.

Koliko je važno postavljati video sadržaj kojim direktno svojoj publici dočarate ono što radite u Autoservisu “Meda” i pokazujete u par sekundi nešto što bi mnogo ljudi rečima teško shvatilo?

Kada postavljamo video zapis, želimo da pokažemo ono što je teško opisati u nekom tekstu, a vezano je za problem na automobilu, ili želimo da prenesemo neku informaciju vezanu za naše akcije. Verujem da mnogi koji pogledaju video zapis, već imaju takav problem, ili pogledaju šta treba da učine da im se ne bi desio određeni problem u vožnji.

Instagram je mreža na kojoj se obično postavljaju slike koje zadovoljavaju estetiku i posetioci radije pogledaju neki atraktivniji sadržaj. Da li mislite da to ne treba da bude prepreka kada je u pitanju Vaš posao?

Na Instagramu mi postavljamo i fotografije naše okoline, a ne samo slike iz servisa. Instagram je mesto gde sa svima koje pratimo podelimo i slike iz ličnog života, informacije iz servisa i naravno, neke fotografije iz samog servisa. To je, jednostavno, još jedan alat društvenih mreža. Oni koji vole nešto drugo, oni nas ne prate na Instagramu. Uopšte se ne služimo nekom vrstom agresivnog marketinga.

Da li savetujete prijatelje i poznanike koji su preduzetnici da, ukoliko nemaju Facebook stranu, to učine što pre?

Ja spadam u ljude koji pričaju o tome među svojim drugarima i kolegama kad god to mogu.
Međutim, mali procenat je onih koji smatraju da to treba da urade, jer mislim da je svesnost o društvenim mrežama kod nas jos uvek nedovoljno velika. Neki od kolega me začuđeno gledaju dok pričam o društvenim mrežama.

Koji odgovor dajete preduzetnicima koji smatraju da su društvene mreže gubljenje vremena ili nisu potrebne njihovom poslu?

Odgovor je uvek isti: “Ja sam ti objasnio i dao informaciju, a ti odlučuješ o tome hoćeš li ili nećeš“. To je jedini realan odgovor.

Očekujemo Vas na konferenciji Jagodrom 13.05.2017. godine, kada ćete imati prilike da podelite svoje iskustvo sa posetiocima. Koja je poruka onima koji imaju svoj biznis, a žele da što više ljudi čuje za njih?

Moje poruke za sve privrednike koji će posetiti konferenciju Jagodrom jesu:

Ima li Vaša firma ličnu kartu na internetu?
Šta možete da izgubite ako probate?