Pisanje bloga – iz drugog ugla

Pisanje bloga – iz drugog ugla

Dosad smo pričali o korisnosti bloga za SEO optimizaciju, za građenje odnosa sa klijentima i jačanje online reputacije. Sve to i dalje važi, naravno.

Ipak, postoji i druga strana cele priče, strana na kojoj se nalazi pisac, a koja je često, u nedostatku bolje reči moram reći, tragikomična. Svako ko je zaplivao ovim vodama, zna šta znače kreativne blokade i pritisak rokova koji opominju. Kreativnost i rađanje ideje je nešto što je teško vremenski izmeriti i normirati, a da pritom odgovora očekivanom kvalitetu. Zato se često pisci nalaze u ćorsokaku, kada bi radije iskalili bes na računaru ili briznuli u plač. Sve zavisi od ličnog senzibiliteta.

Kako god, pisanje definitivno nije jednostavan posao. Ali je lep. I verovatno ćete doći u neku od sledećih situacija. Kad do toga dođe, preporučujemo vam da se setite da je sve to trenutno i prolazno.

1. Sedite i gledate u beli ekran

Znate da je prošlo već dosta vremena od kad ste tu seli. Nekoliko puta ste napisali nekoliko redova, pa ih obrisali. Umesto da razmišljate o tome šta ćete napisati, vi razmišljate o tome kako je strašno što još uvek niste ništa napisali. I tu se stvara začarani krug. Kreativnost nema mogućnost da se probije pored vaše nervoze. Naš savet – smesta prestanite da gledate u belo. Pređite na čitanje nekog bloga koji vas inspiriše i čiji rad inače pratite. Čak i ako ne bude u vezi sa vašom trenutnom temom, može vam razbiti stvorenu blokadu i omogućiti inspiraciji da poteče.

2. Setili ste se gde ste pogrešili tek kad je sve već objavljeno

Mnogi pisci ne mogu da daju izvanredne rezultate kada rade pod pritiskom. Tako se dešava da dobiju ideju za sjajan naslov nekog teksta, koji se već danima čita i nemoguće je neprimetno promeniti bilo šta. Ili primete da su napravili štamparsku grešku na nekom jako uočljivom mestu. Sve su to posledice umora, dekoncentrisanosti ili želje da se po svaku cenu ispoštuju rokovi. Zato vam te stvari padnu na pamet tek kad prođe nekoliko dana od prvobitne tenzije. Na sreću, ni ovih situacija neće biti previše, ali i ako do njih dođe, znate i sami da ne vredi plakati nad prosutim mlekom. Neka vam to posluži kao lekcija.

3. Vaši saradnici ne razumeju zašto vam je potrebno toliko vremena

Jeste inspiracija bitna, ali to nije jedino o čemu morate da brinete. Čak i da pucate od kreativnosti, ukoliko pišete o nečemu što ne poznajete, morate posvetiti dovoljno vremena istraživanju, kako biste zaista mogli da stanete iza svojih reči. Ali, kako to obično biva, naići ćete na nekog ko to ne razume, ali ima mogućnost da komentariše. Za nekog je to samo tekst od 1000 reči. Niko ne uzima u obzir da te reči ne stoje negde čekajući da ih prekucate. Dok ih ne smislite, one kao da i ne postoje. Ukoliko možete da zastupate svoje stavove, najbolje je da svima stavite do znanja da je merilo kvaliteta upravo vreme uloženo u istraživanje.

Šta god da vam se dešava od pomenutog, nadam se da ćemo vas utešiti ako vam kažemo da niste jedini. Kroz te faze prolaze i najiskusniji, zato ne dozvolite da vas bilo šta pokoleba.

A kako se profesionalci suočavaju sa ovakvim situacijama, najbolje će vam opisati Aleksandra Petrovski, čije predavanje možete čuti na konferenciji Jagodrom. Registrujte se na www.jagodrom.rs