SEO optimizacija – gde bi trebalo da se fokusirate

SEO optimizacija – gde bi trebalo da se fokusirate

Za rangiranje sajtova i stranica Google u obzir uzima preko 200 faktora. Pomalo je nerealno pokušavati da se lično pobrinemo za svaki od njih. Osim toga, nisu ni svi faktori podjednako važni. Mi ćemo vam skrenuti pažnju na one na koje možete lično uticati i na koje bi trebalo da obratite pažnju.

Na početku se svakako nalazi naslov, u kom obavezno navodite ključne reči. Poželjno je te reči postaviti tako da budu ili na početku naslova ili što bliže početku naslova. Tako će Google lakše prepoznati vaš naslov kao relevantan rezultat pretrage.

Osim u naslovu, ključne reči bi trebalo smestiti na par mesta u tekstu, u URL linku, podnaslovu, tako da Google može to da registruje, ali da ipak ne preterate sa korišćenjem ključnih reči i time tekst učinite besmislenim.

Iako je kvalitet na prvom mestu, i kvantitet posta koji objavljujete igra bitnu ulogu kod rangiranja na Google-u. Bilo bi odlično ako biste mogli da postavite objavu koja je duža od 1500 reči, a da pritom bude interesantna i korisna za čitaoca. Statistike pokazuju da takvi, duži tekstovi imaju mnogo bolji plasman od onih kraćih, ali ne smete zarad boljeg rangiranja ljude daviti suvoparnim i dosadnim tekstovima.

Proverite, možda se vaša stranica ne učitava istom brzinom kao neke druge. Ukoliko se vaš sajt sporo otvara, Google će vam to “uzeti za zlo” prilikom rangiranja. Dobra vest je da se to može popraviti korišćenjem alatki koje su namenjene upravo tome, a obično su i besplatne.

Prilagodite dizajn vašeg sajta otvaranju na mobilnim telefonima, jer veliki broj poseta sajtovima dolazi upravo sa ovih uređaja. U rangiranju sajtova ogromna prednost se daje ovakvom, tzv. responzivnom dizajnu. Neki sajtovi prave posebne verzije sajta za otvaranje na mobilnom, što je dobro, ali ipak ne toliko dobro kao responzivan sajt koji se prilagođava različitim rezolucijama ekrana, pa se može podjednako lako pregledati na desktop računaru, mobinom telefonu ili tabletu.

Eksterni linkovi koji vode ka vašem sajtu dosta doprinose građenju vašeg autoriteta, ali morate voditi računa da ujedno ti linkovi budu i relevantni. Šta to praktično znači? Korisno je da eksterni linkovi koji vode do vašeg sajta budu srodni delatnosti kojom se vi bavite.

Trudite se da stalno ažurirate svoj sajt novim objavama, i pratite uz pomoć Google analitike kakva je poseta i zadržavanje ljudi na vašem sajtu. Što se posetioci duže zadrže na vašem sajtu, to će vas Google bolje rangirati.

Ovo su samo neki od faktora koje vam toplo preporučujemo da uzmete u obzir kada je u pitanju SEO optimizacija. Naravno, uvek se može dodati još neki od njih, ukoliko imate dovoljno vremena i mogućnosti da se time pozabavite. Mi smo naveli one za koje smatramo da su takoreći obavezni, ukoliko želimo da se pojavimo u top 10 rezultata pretrage.

Ukoliko smo probudili vaše interesovanje za ovu temu, poslušajte šta o tome ima da kaže jedan od predavača na IT konferenciji Jagodrom, Dimitrije Ostojić, inače ekspert za konverziju i marketing automatizaciju. Registrujte se na www.jagodrom.rs